Sang Setia

Tuesday, 18 September 2012

KESAL

Kesal aku
Bila ada orang suka jage tepi kain orang
Tapi tepi kain sendiri koyak rabak

Kesal aku
Dengan orang yang tunjuk satu jari dekat orang
Padahal tunjuk empat jari untuk diri sendiri

Kesal aku
Pada yang sumpah Lillahi Taala
Padahal dia tahu dia berdusta

Kesal aku
Bila habis madu sepah dibuang
Sebab belum kena batang hidung sendiri

Kesal aku
Untuk yang menadah tangan meminta-minta
Padahal anggota badan sihat wal afiat untuk bekerja

Kesal aku
Kalau aku jadi begini
Takut tak terima ibadahku nanti



34 comments:

  1. lagi kesal andainya kuman seberang laut kelihatan tapi gajah depan tak juga nampak2.

    ReplyDelete
  2. Kehidupan Yang Nyata Itu Tidaklah Indah Jika Tidak Disemai Dengan Zikrullah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesal aku
      jika aku leka untuk berzikrullah
      padahal itulah pahala plg mudah

      oke x? hehe..

      Delete
  3. semoga kita sentiasa beristiqamah...perbaiki kesalahan & kekurangan dlm diri

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. amin, harap kite sume terhindar dr perkara itu..

      Delete
  5. wei..hang dah diactivated fb ka?

    ReplyDelete
  6. uhuhuhu. apa2 yg dikesal tu . df terasa :( huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi jgn laa terasa dear, df kan dak baek :)

      Delete
  7. heheeh , wah , mendalam , nice entry larh ...

    ReplyDelete
  8. Itulah lumrah manusia.. hurmmm.. sedikit menusuk kalbu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu takpe, lumrah..hihi, tengs dear fiza :)

      Delete
  9. tertusuk kolbu iter yunk..:(
    be strong ya!!!

    ReplyDelete
  10. mintak dijauhkan diri dari sifat2 tu semua ^^

    ReplyDelete
  11. moga kite sume dijauhkan dr sebrang perkara yang boleh menjauhkan kta dr rhmat Allah

    ReplyDelete
  12. moga terhindar dr segala kekesalan :)

    * entry yang amat mendalam da sikit terasa ~ ihhihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin, hehe..ala deqja tamau laa terasa, hihi..

      Delete
  13. Dah manusia kan, xkan sempurna tapi jangan sekalipun berhenti cuba jadi sempurna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes betol tu, nobody's perfect..but everybody can be better everyday

      Delete